Translate

Saturday, December 31, 2011

Goed Nieuws uit Ierland

Op deze laatste dag van 2011, een jaar dat ze hier in Ierland waarschijnlijk liever vergeten, heb ik een paar goede intenties voor 2012.
Eén ervan is dat ik weer meer ga bloggen. Ik heb een tijdje vakantie genomen, maar nu begin ik mijn blog weer te missen, dus hier ben ik weer.
2011 was zoals in de meeste Europese landen niet zo'n goed jaar, maar éen ding hebben we toch wel geleerd dit jaar, nl. dat luchtkastelen bouwen nooit goed is, en dat je beter blij bent met wat je wel hebt en wat je je kan veroorloven. En dat de mensen goed nieuws willen, kon je vandaag ook in Twitter zien, waar #goodnews een trend werd in Ierland.
En één ding dat ze hier in Ierland in overmaat hebben is muziek!
Mijn vriend en voice coach, Laoise O'Hanlon heeft daar prachtig op ingepeeld met de oprichting van haar eigen Voiceworks Studio, tesamen met haar beste vriend en zanger Gemma Sugrue.
Hun zaak draait bijna dol.
De mensen hebben als het ware zichzelf herontdekt, en willen hun talenten gebruiken om geld te verdienen, of gewoon uit plezier.
Toen ik , eind November, het tweede 'It Must Be The Music' benefietconcert organiseerde voor Breast Cancer Ireland, zong één van Laoise's studenten ook mee. Deborah Murphy, is een Kapser en alleenstaande moeder uit Cork,. Ze werkt voltijds in het kapsalon, maar gaat 's avonds naar muziek lessen in zang, song writing en musicianship in Voiceworks Studio.

Er was een pak talent op het concert. Maar toen Deborah begon te zingen kon je een speld horen vallen. Haar stem is ongelooflijk mooi, en haar renditie van Sam Cooke's 'Change is Gonna Come' is gewoonweg ontroerend.
Ik hoop van ganse harte dat ze succes vindt, want ze verdient het zeker.
Hier is ze:


en, omdat het nu Nieuwjaar is, hier een cadeautje met het Voice Works Studio Ensemble,'Fever!'
Gelukkig Nieuwjaar!

No comments: